V mesecu februarju sva se učiteljici Sabina Šparemblek in Daša Joželj Kranjc udeležili izobraževanja z naslovom ”Inkluzija otrok s posebnimi potrebami” v portugalskem mestu Sesimbra. Tam smo udeleženci v teoriji in praksi spoznavali portugalski izobraževalni sistem, ki se od slovenskega razlikuje v tem, da skušajo vse otroke, tudi tiste s težjimi oblikami avtizma, cerebralne paralize, otroke z downovim sindromom, kar v največji meri vključiti v normalen izobraževalni sistem.

V sklopu izobraževanja smo imeli kar nekaj predavanj in obiskov posameznih izobraževalnih ustanov, kjer smo spoznavali nove pristope in načine dela.

Predavatelji so nam skušali svet otrok s posebnimi potrebami (avtističnih, slepih, gluhih otrok, otrok s cerebralno paralizo) čim bolj približati tudi s konkretnimi nalogami in situacijami, iz katerih smo lahko razbrali, s kakšnimi težavami se vsak dan srečujejo, kako doživljajo okolico in kako jim lahko pri tem pomagamo mi.

Med drugim smo obiskali 2 javni osnovni šoli, Center za mlade s posebnimi potrebami, kjer smo se poskusili v igri boka ter poligonu z invalidskimi vozički ter posebno senzorno sobo, v kateri s pomočjo različnih pripomočkov izvajajo terapije za otroke in odrasle. Obiskali smo tudi zasebno šolo Hellen Keller, na kateri velik poudarek dajejo inkluziji slepih in gluhih otrok v vsakdanji šolski sistem.

Naš gostitelj je za vse udeležence vsakodnevno organiziral tudi obiske različnih krajev, kjer smo spoznavali naravno in kulturno dediščino Portugalske.

Med seboj smo vsi udeleženci navezali pristne stike in izmenjali izkušnje na področju vzgoje in izobraževanja. Naš cilj je, da naše stike še nadgradimo z medsebojnim povezovanjem.

Vsa nova znanja bosta skušali uporabiti pri svojem delu z otroki in jih prenesti na kolektiv.

 

Sabina Šparemblek in Daša Joželj Kranjc

 

Lizbona, Forbrain Snoezelen Room; na sliki Lucia in Rosa (Španija), Ivana (Hrvaška) ter Sabina in Daša
(Skupno 106 obiskov, današnjih obiskov 1)