V času od 25. do 29. aprila 2022 sva učiteljici Marjetka Rupar in Meta Polovič iz OŠ Notranjski odred Cerknica v okviru Erasmus+ obiskali osnovno šolo Riihikallion koulu v Tuusuli na Finskem, ki je od Helsinkov, glavnega mesta Finske, oddaljena 30 km in vključuje 680 učencev. Finski model poučevanja slovi za enega boljših, zato sva si za opazovanje izbrali prav šolo na Finskem.
Najin strokovni obisk je temeljil na opazovanju pouka zadnje triade, s poudarkom na delu z učenci s posebnimi potrebami. Teden sva preživeli v različnih oddelkih pri različnih predmetih in tako začutili utrip in življenje šole. Zaposleni in učenci so bili zelo prijazni in ustrežljivi, na šoli sva bili zelo toplo sprejeti. Poudariti morava, da naju je pozitivno presenetila zelo zelo dobra opremljenost šole. Šolanje na Finskem je za učence popolnoma brezplačno in vsa orodja in pripomočke (knjige, zvezke, pisarniški material, material za ustvarjanje …) brezplačno prejmejo v šoli. Tudi šolska prehrana je za vse učence brezplačna, prav tako imajo na razpolago najsodobnejšo računalniško opremo. Velik poudarek posvečajo praktičnim veščinam na področju tehnologije, gospodinjstva in ustvarjanja, kjer je tudi oprema učilnic na zavidljivi ravni. Pouk pogosto poteka v obliki projektnega dela.
Sodelovanje je bilo vzajemno, saj sva tudi midve učencem in zaposlenim popestrili teden in jim predstavili Slovenijo, cerkniško občino in seveda tudi našo šolo. Zelo so bili navdušeni nad raznolikostjo in razgibanostjo naše dežele. Predvsem jih je fascinirala čudovito modra barva morja. Slovenijo so starejši učenci povezovali z Janom Oblakom, Anžetom Kopitarjem in s košarko.
29. in 30. aprila so Finci praznovali pust in z veseljem sva jim predstavili tudi naše tradicionalno pustno dogajanje. S seboj sva ponesli promocijska darila Pustnega društva Cerknica in Notranjskega regijskega parka, za kar se javno lepo zahvaljujeva. Zaposlene sva pogostili tudi s pravo domačo orehovo potico, ki je požela vse pohvale.
Poleg finskega šolskega sistema sva spoznavali tudi naravne in kulturne znamenitosti ter zgradili tople vezi, ki jih bova gotovo negovali tudi v prihodnje. Tovrstno izobraževanje je brez dvoma zelo koristno. Tako spoznamo nove zanimive pristope poučevanja, hkrati pa dobimo tudi potrditev našega dela.
Marjetka Rupar in Meta Polovič