Učitelji in učenci 5. razreda smo spoznavali značilnosti domače pokrajine.
Poleg spoznavanja Rakovega Škocjana, Slivnice in Križne jame smo se predvsem pogovarjali o Cerkniškem jezeru in njegovi kulturni dediščini.
Skupaj z učenci smo spoznavali, da je o Cerkniškem jezeru raziskoval že Janez Vajkard Valvasor. Tako daleč v preteklost nismo dolgo posegali, saj smo si raje ogledali maketo Cerkniškega jezera v Dolenjem Jezeru. G. Kebe nam je razložil kako se Cerkniško polje polni in prazni oziroma kako nastaja jezero in izginja v kraško podzemlje. Z zanimanjem smo ga poslušali. Predstavil nam je tudi Legendo o Cerkniškem jezeru, zgodbo o dveh kraljih, ki sta bila sprta, zato sta dopustila, da sta njuna gradova propadla. Kljub temu, da nam je bila legenda že poznana, smo ji z zanimanjem sledili, saj smo hkrati lahko na maketi opazovali in si predstavljali, kako se mlad par na skrivaj sestaja. S tem spoznavanja Cerkniškega jezera še ni bilo konec. Na animaciji smo spoznali, kaj je to požiralnik in estavela ter si ogledali videoanimacijo. Na njej je bilo predstavljeno življenje ljudi ob Cerkniškem jezeru v preteklosti in danes. Spoznali smo, kako so ljudje izkoriščali jezero za različne aktivnosti. Naučiti so se morali prevažati tovor preko jezera. V ta namen so uporabljali drevak. Najpogostejša dejavnost je bilo ribarjenje v vseh letnih časih. Pozimi pa so tudi drsali. Prikaz lovljenja na slepo smo ob koncu video predstavitve videli tudi v obliki praktičnega prikaza.
Zapisala: Nina Mišič