Učiteljici Anja Kebe Knavs in Mojca Kovačič iz OŠ Notranjski odred Cerknica sva se v okviru projekta Erasmus+ v začetku julija v Barceloni udeležili mobilnosti na temo umetnost kot terapija.
Udeleženke tečaja iz Finske, Madžarske, Grčije in Slovenije smo se predstavile z avtoportretom v slogu slavnega Picassa. V avtoportret smo vključile svoje osebnostne značilnosti in hobije. Med ustvarjanjem nas je spremljala glasba omenjenih držav. Poleg poslušanja slovenske glasbe so udeleženke poizkusile tudi slovensko potico.
Skupino je drugi dan povezalo ustvarjanje v slogu slavnega Dalija. Vsaka učiteljica je na več kartončkov narisala motiv svojih občutkov. Skupina je sestavila kolaž in vse dele vključila v zgodbo. Poudarek izdelka je bil na svobodnem izražanju, pri čemer ni napačnih odgovorov.
Pri intuitivnem risanju smo pozornost posvetili različnim delom telesa. Risali smo z levo, desno in obema rokama, z gledanjem in miže, ter poiskali naključno narisane predmete, ki imajo za nas poseben pomen. Sproščanje smo dosegli s čuječim pregledom svojega telesa ter z barvami in oblikami določili svoje počutje. Spoznali smo, da opazovanje in tipanje barv ter različnih materialov učence umirja.
Razvijali smo tudi domišljijo, saj smo v sencah predmetov iskali nove motive. Iz sence plastenke so z nekaj potezami nastale riba, gosenica, svinčnik …
Obiskali smo narodno galerijo, kjer smo razvijali strategijo vizualnega razmišljanja s pomočjo umetnosti. Gre za metodo različnih vprašanj, ki učencem omogočijo razvoj komunikacije, razmišljanja in skupinskega dela. Po opazovanju umetniškega dela smo odgovarjali na vprašanja: kaj se dogaja na sliki in zakaj tako misliš, kakšen je naslov, kakšen je bil pogovor med portretiranci, katera bi bila naslednja scena, katera glasba bi bila primerna za to sliko, v kateri lik bi se vživel …
Z Mirójevo kocko smo ustvarjali likovne in literarne umetnine. Kocka nam omogoča zanimiv in lažji pristop do učencev s posebnimi potrebami.
Za zaključek smo iz predmetov, ki smo jih nabrali v hotelu, na ulici in restavraciji, sestavili kip svoje prihodnosti.
Likovno znanje smo dopolnjevali in povezovali z obiskom različnih znamenitosti Barcelone, ki so nam predstavljale navdih za ustvarjanje.
Spoznali sva, da je pri ustvarjanju pomemben celoten ustvarjalni proces, ne samo končni izdelek. Učenec naj ima možnost izbire motiva, pri čemer je pozoren na svoje znanje, osebnost, počutje, okolje … Na ta način lahko k pouku umetnosti vključimo tudi učence s posebnimi potrebami.
Zapisali: Anja Kebe Knavs in Mojca Kovačič