V začetku julija sem se udeležila izobraževanja v okviru programa Erasmus+ z naslovom »Metode poučevanja za delo v razredu v prihodnosti« v mestu Sesimbra na Portugalskem.
Tako kot vse bo tudi šolanje v prihodnosti drugačno in s tem poučevanje v razredu. Poudarek je na samostojnem učenju, učitelj je le nadzornik in pomaga učencu priti do končnega znanja. »Less teacher is best teacher«, smo slišali na izobraževanju, kar pomeni, najboljši učitelj je tisti, ki je manj udeležen pri procesu učenja. Da je to mogoče izpeljati v praksi, je potrebno imeti ustrezno računalniško opremo, znanje iz računalništva oziroma imeti digitalna znanja. Obstaja cela paleta spletnih orodji, ki pomagajo učitelju in učencu priti do znanja. Naj jih navedem le nekaj; Mentimeter, Padlet, Genially, Kahoot in mnogo drugih. Učenci so razvrščeni v skupine po tri ali štiri in skupaj delajo in se učijo, prav tako opravijo domačo nalogo. Na koncu sledi povzetek, poročanje in tudi ocenjevanje, ki poteka že med učnim procesom. Na koncu šolskega leta opravljajo nacionalno preverjanje znanja. Ravno zaradi preverjanja nismo mogli udeleženci prisostvovati v živo pri pouku, ko smo obiskali eno izmed šol imenovano »Boa Agua« v Sesimbri. Sprehodili smo se po šoli, prisluhnili njihovemu ravnatelju in knjižničarki in s tem dobili vtis o delovanju šole.
Poleg predavanj in delavnic so nam organizatorji ponudili oglede mest Sesimbre, bližnje Sintre, glavnega mesta Lisbone in turistične znamenitosti Cabo de Roca, najzahodnejše točke Evrope. Imeli smo priložnost pokušati portugalske jedi, ki jih večinoma predstavljajo morski sadeži in ribe. V večernem času pa so nam poleg večerje večer popestrili glasbeniki znamenitega fada.
Učiteljica, udeleženka Erasmus +, Vida Lunka