Social and Emotional Learning in Dublin
V začetku avgusta sva se Nuša Ponikvar in Erika Opeka odpravili na Irsko, natančneje v Dublin, kjer sva se v okviru projekta Erasmus+ udeležili tečaja SEL (Social and Emotional Learning).
Na tečaju sva skozi teorijo in prakso spoznavali različne tehnike in metode, kako v razredu ustvariti in ohranjati ugodno in pozitivno klimo.
Učenje je temeljilo na petih temeljnih kompetencah, ki naj bi jih krepil vsak učitelj, in ki pomembno pripomorejo k izvajanju pedagoškega procesa, v katerem se vsi učenci počutijo slišane, videne in sprejete takšne, kot so. Te kompetence so: samozavedanje, upravljanje s čustvi, socialno zavedanje, odnosi, odgovorno sprejemanje odločitev. Vse kompetence nam je predavatelj razložil teoretično, nato pa smo se tečajniki tudi sami preizkusili v razumevanju in uporabi le-teh.
Ker je v razredu izrednega pomena prepoznavanje in upoštevanje svojih lastnih čustev in čustev drugih, smo kar nekaj časa namenili prepoznavanju in ubesedenju lastnega razpoloženja, počutja in občutkov v določenih situacijah.
Nekaj pozornosti smo namenili tudi sprostitvenim dejavnostim v razredu in natančneje spoznali čuječnost.
Vse teoretične predstavitve so bile opremljene z velikim številom praktičnih vaj, ki smo jih udeleženci izvajali samostojno, v paru ali v skupini. Na koncu pa smo prejeli tudi nabor različnih dejavnosti, ki jih lahko v razredu uporabljamo vse dni šolskega leta in katerega bova delili tudi s sodelavci.
V prostem času pa sva v spoznavali lepote Irske in njeno kulturo: znameniti Howth, 121 metrov visok spomenik The Spire of Dublin, kipa Molly Malone in Jamesa Joyca, Rock’nroll museum ter uživali v nepozabnem utripu starega mestnega jedra ob zvokih tradicionalne irske glasbe.
Nuša Ponikvar in Erika Opeka