V okviru programa Erasmus+ poteka mednarodni projekt Gozd – naš vseživljenjski učitelj ForLife, katerega vodi Ekošola. V sklopu projekta spodbujamo povezovanje otrok z gozdom in gozdno dediščino ter jih izobražujemo o vseh vidikih gozda. Skozi projekt prav tako opozarjamo na pomen varovanja gozda in njihovega trajnostnega upravljanja.

Ocenjevalci s strani EKošole so spoznali, da so primeri dobre prakse naše šole – OŠ Notranjski odred Cerknica pod vodstvom učitelja in koordinatorja projekta Uroša Cajnka tako dobri, da bi jih predstavili tudi ostalim učiteljev v Sloveniji, Srbiji in Italiji.

V projektu ForLife so se izvedle tri mobilnosti, torej predstavitev učnih praks posameznih učiteljev v Celju (Slovenija), Kraljevem (Srbija) in Kalabriji (Italija). Sam sem zraven Celja izbral tudi mobilnost v Kraljevo, kamor se nas je odpravilo 18 učiteljev iz Slovenije, 10 učiteljev iz Italije in domači učitelji iz Srbije. Naš glavni cilj je bil izmenjava dobrih praks dela v šoli na temo gozda.

Prvi vtisi iz Kraljevega so bili ti, da pri pouku zelo redko uporabljajo IKT tehnologijo, učilnice so slabo digitalno opremljene, ne uporabljajo računalnika ali projektorjev in še zmeraj prevladuje frontalni pouk poučevanja v šolah. Kljub temu so učenci kazali motiviranost, željo po znanju in dosegali visok nivo znanja. Najbolj sem bil pa presenečen nad izvajanjem pouka v naravi in učilnicah izven šolskega prostora. Zadovoljni so le z drevesnimi štori sredi gozda, postavljenimi v krog, znotraj katerega učitelj vodi pouk. Pri izvajanju pouka v naravi so zelo fleksibilni, nimajo omejitev glede spremljevalcev, tudi dolžino šolske ure po potrebi prilagodijo.

Poleg vsega pridobljenega strokovnega znanja in videnih primerov dobre prakse z uporabo gozda in naravnih materialov pri pouku, si bom zapomnil vesele in znanja željne učence. Namreč v našem šolskem sistemu motivacija za učenje z leti pada, učenci dojemajo pouk samo kot obveznost, želja po znanju in notranja motivacija pa sta majhni. Prav tako se prijateljstva iz šolskih igrišč vedno bolj selijo na internet in digitalne medije. V tem pogledu nam je lahko srbski šolski sistem tudi za vzgled in daje smernice kaj si resnično želimo od otrok in družbe v prihodnosti.

 

Avtor: Uroš Cajnko

Slika: Uroš Cajnko

(Skupno 86 obiskov, današnjih obiskov 1)